Στις 17 Σεπτεμβρίου το 7ο Nαυτιλιακό Συνέδριο της Αδελφότητος Υδραίων Αθηνών (05/09/2016) |
|
Για 7η χρονιά το "cluster" της Ελληνικής Ναυτιλίας θα συναντηθεί στην Ύδρα με την ευκαιρία του Ναυτιλιακού συνεδρίου που διοργανώνει η Αδελφότης των Υδραίων Αθηνών και ο Πρόεδρός της Γιάννης Γ. Σαχίνης. Το 7o Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας έχει φέτος τίτλο: "Από τo «µπρίκι» στο αυτόνοµο πλοίο" και θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Σεπτεµβρίου 2016 στην Ύδρα. Το κύµα των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών εµφανίστηκε για πρώτη φορά στη ναυτιλία το 1860, όταν το νέο καλωδιακό δίκτυο, µια πολύ ακριβή καινοτοµία, παρείχε πρόσβαση σε φορτία που ποτέ δεν θα είχαν βρεθεί χωρίς τη βοήθειά του. Οι πλοιοκτήτες συµµετείχαν έκτοτε στη «βιοµηχανία της πληροφορίας» και οι έξυπνοι πλοιοκτήτες τη χρησιµοποιούν για να κερδίσουν µεγάλα χρηµατικά ποσά. Παραταύτα, από το 1740 ο κλάδος της ναυτιλίας έχει αντιµετωπίσει 22 υφεσιακούς κύκλους. Κάθε κύκλος εξελίσσεται µε διαφορετικό τρόπο και συχνά οι «µεγάλοι κύκλοι» συνοδεύονται από «µικρούς κύκλους» που εµφανίζουν παραπλανητικές ενδείξεις. Όµως πρόσφατα οι µεγάλοι κύκλοι φαίνεται να έχουν γίνει µεγαλύτεροι. Πρόκειται για ένα ριψοκίνδυνο οικονοµικό παιχνίδι και για να αποκτήσουν τα πράγµατα ακόµα µεγαλύτερο ενδιαφέρον κάθε τόσο η παγκόσµια οικονοµία έρχεται να προσθέσει επιβαρυντικές συνισταµένες όπως η πιστωτική κρίση το 2008 ή η τρέχουσα οικονοµική επιβράδυνση της Κίνας. Μπορεί η χρήση των ταχέως εξελισσόµενων εργαλείων της πληροφορικής να κάνει πιο έξυπνη την «έξυπνη ναυτιλία»; Ποιες είναι κάποιες από τις πλέον προηγµένες και καινοτόµες εφαρµογές στην εργαλειοθήκη της ψηφιακής ναυτιλίας; Τα τεχνολογικά εργαλεία είναι σκοπός ή το µέσο για την επίτευξη καλύτερων συστηµάτων διαχείρισης και µεγιστοποίησης της απόδοσης; Πόσο έτοιµες είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες για «έξυπνη δράση»; Η υιοθέτηση της ψηφιακής αρχιτεκτονικής και µηχανικής είναι αγώνας ταχύτητας µε αφέτη τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις ή µαραθώνιος; Το κόστος ψηφιοποίησης αντισταθµίζεται από το όφελος; Πόσο µετρήσιµο είναι το ROI και σε τι βάθος χρόνου; Η επιτυχής και αποδοτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είναι απλά επένδυση ή µήπως διαποτίζει τη συνολική διαχείριση της ναυτιλιακής εταιρείας, την εταιρική κουλτούρα και το σύνολο της στρατηγικής απαιτώντας ψηφιακό µετασχηµατισµό; Τελικά αξίζει ή δεν αξίζει τον κόπο και το κόστος; Ο ∆ρ. Ιωάννης Κούστας και ο ∆ρ. Martin Stopford θα προσπαθήσουν να δώσουν απαντήσεις στα παραπάνω και άλλα ερωτήµατα και θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους στο πλαίσιο του 7ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών. Στο συνέδριο θα συµµετάσχουν κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές, µέλη ιστορικών ναυτιλιακών και ναυτικών οικογενειών της Ύδρας, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ναυτιλίας, εκπρόσωποι εταιρειών τεχνολογίας, σύµβουλοι και ακαδηµαϊκοί που θα αναπτύξουν τις απόψεις τους σε έναν παραγωγικό διάλογο και θα µας ξεναγήσουν από τα παραδοσιακά πλοία του 18ου και του 19ου αιώνα στο αυτόνοµο πλοίο, που αποτελεί πλέον πραγµατικότητα. Το συνέδριο πλαισιώνεται από εκδηλώσεις στη στεριά και σε σκάφη συνθέτοντας ένα ψυχαγωγικό, επιµορφωτικό και αποδοτικό διήµερο, µε πολλές ευκαιρίες αποτελεσµατικής δικτύωσης. * Μπρίκι: Κυρίαρχος τύπος ελληνικού πλοίου, 250-350 τόνων του 18ου-19ου αιώνα. Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α
Παλεύοντας µε τους υφεσιακούς κύκλους Η νέα γενιά «έξυπνων» ναυτιλιακών εταιρειών Προϋποθέσεις για τη µετάβαση στην «έξυπνη ναυτιλία» Ψηφιακός µετασχηµατισµός: κόστος vs όφελος ∆ιαχείριση επενδύσεων Μέτρηση αποτελεσµάτων και απόδοσης επενδύσεων «Έξυπνη» δράση Η εξέλιξη του κλάδου και οι ψηφιακές προκλήσεις του µέλλοντος Οµιλητές: Αθηνά Βεζύρη, ∆ιευθύνουσα Σύµβουλος, SRH Marine Greece, VP Maritime Sales, Europe and MSS Services, Speedcast Director, Comité International Radio-Maritime (CIRM) Λεωνίδας Πολέµης, Managing Director, Remi Maritime Corporation Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal, Tsavliris Salvage Group Προσκεκληµένοι οµιλητές: Πάρης ∆ράγνης, Πλοιοκτήτης, Goldenport Holdings Sadan Kaptanoglu, Board Member, Turkish Chamber of Shipping, Board Member, BIMCO Μιχάλης Μποδούρογλου, President & CEO, Paragon Shipping and Box Ships Χαράλαµπος Σηµαντώνης, ∆ιευθύνων Σύµβουλος, Silvermar Management & Trading Co., Πρόεδρος, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) Λάρα Σταφυλοπάτη, Πλοιοκτήτρια, Byzantine Maritime Corporation (BMC) Στάµος – Αντώνης Φαράκλας, General Manager & Partner, Chartworld Shipping Corp. Αγγελική Φράγκου, Chairwoman, Chief Executive Officer and Director, Navios Group 13.30 – 13.35 Καταληκτική δήλωση Michael Baker-Harber, Πλήρες Μέλος, πρ. Πρόεδρος, The London Maritime Arbitrators Association (LMAA) 13.35 – 14.00 Καταληκτικά συµπεράσµατα http://www.aya.com.gr/ - Αδελφότης Υδραίων Αθηνών- Έτος ιδρύσεως 1890
|
|